Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Aj aj aj, det bultar och det bankar...

Av Emma - 14 december 2009 14:06

Börjar dagens inlägg med att gratulera Linnea och Fredrik till deras lilla grabb som tittade ut igår, kan knappt bärga mig tills ni är hemma och orkar med besök ;) Simon kommer ju se ut som en gigant i jämförelse... Nästan en hel månad äldre ju.


Ja inte har det varit mycket produktivitet här på bloggen sista veckorna... men livet som 2-barnsmor tar sin tid och jag vill egentligen inte bli en sån som bara bloggar om mina barn osv.

Men just nu hinner man inte med så mycket mer än barnen och hushållet... en själv kommer liksom i 3:e hand efter barn och hushåll.

Idag var jag dock tvungen att sätta mig själv främst och ringa tandläkaren för en akuttid :S hade en sån gruvlig tandvärk inatt så jag har nu lovat mig själv att efter jul och nyårshelgerna och det är över så skall jag inte stoppa en godis i min mun... läskdrickande och dyl. får det också vara slut med då.

Så nu sitter jag här 5 timmar senare och är fortfarande bedövad i käften och fyllningen han lagade tanden med smakar skit :(


Igår var vi på julbord på hotellet med svärmor och svärfar, det var trevligt. Maten var helt OK, lite besviken var jag nog på den gravade laxen och köttbullarna men då vägde kalvsyltan och revbensspjällen upp det istället :)

Innan maten blev man bjuden på hotellets hemkokta havtornsglögg, den var mycket speciell i smaken, kan inte säga att den var dålig... bara väldigt annorlunda mot för vad man är van vid.

P tyckte dock att oxtungan var helt suverän, jag är ju en mespotta så det skulle aldrig falla mig in att smaka rätter som oxtunga, rökt ål, grisfötter eller lutfisk...

Och båda pojkarna uppförde sig exemplariskt, Simon sov sig igenom alltihop och vaknade precis samtidigt som jag drack upp sista klunken the och hade avslutat desserten :) Kan man begära mer en sån kväll? Inte jag iaf så jag promenerade hem glad och nöjd med familjen, är så himla skönt att vara ute nu när man kan röra sig utan att vilja grina av smärta för varje steg man tar. Visst, jag känner fortfarande av foglossningarna lite grann men det är bara en bråkdel av hur jag haft det senaste månaderna så det kan jag leva med.


På torsdag är det dags för 1 månadskontroll på BVC... det är sjukt hur fort det går, Simon blir alltså 4 veckor idag.


Nåväl, nu ska vi vinka av P innan han drar iväg och jobbar. Sedan ska vi se vad vi kan hitta på för skoj här ikväll, vika lite tvätt och städa Eriks rum låter inte som nån dum idé.


See ya!



 
 
Ingen bild

Banana

15 december 2009 17:51

Ang familjen Malmström mår alla bra, pratade med Linnea idag. Grabben ska nog heta Noel. De är kvar på sjukan ännu då de vill ha ner Linneas blodtryck och stödmata den pyttelilla. Men de bör få komma hem snart.

Ang julklappar så har jag köpt julklappar åt dig och dina barn, men förvänta dig inga storverk. Dina julklappar är bajstråkiga och jag har ÅNGEST över att de är helkassa. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards