Alla inlägg under november 2009

Av Emma - 24 november 2009 19:38

Idag har jag lärt mig att det nog INTE är så klokt att ge sig iväg på promenad i halka och slask med ett färskt operationsärr på magen. Fy fan vad ont det gjorde, för att inte tala om hur öm jag är nu ikväll :( Aja, är huvudet dumt så får kroppen lida. Ville ju så gärna komma mig ut och få lite luft och motion så följde med P när det var dags att hämta storkillen från dagis.

Erik blev iaf jätteglad över att mamma och lillebror var med och hämtade honom och han var sååå duktig att promenera hem med oss.

Sen hade ju dagisfotona kommit också och de var hur fina som helst, han skiner som solen på både singelbilden och gruppbilden.


Annars knatar allt på och ikväll har jag utmanat mig själv med att lägga Erik utan hjälp av P, måste ju fixa att vara själv med båda grabbarna redan från nästa vecka, för då går ju P tillbaka till jobbet.

Jag hoppas då att min far har fått iordning bilen tills dess, annars vet jag verklien inte hur något skall gå :S För jag får inte lyfta något tyngre än Simon eller en väldigt lätt matkasse etc närmsta 5 veckorna tills jag läkt ordentligt efter snittet.


Jag är så sjukt glad och lycklig över att jag har fått två så fina pojkar, man tittar på dem och undrar hur det har gått till att man lyckats skapa två så vackra små människor. Jag hoppas att mina gossar kommer fortsätta få vara friska och växa upp och att jag kommer få leva länge nog att se dem bli vuxna män och följa deras väg genom livet. Jag känner verkligen att de är mitt allt, jag skulle göra vad som helst för min familj <3

Av Emma - 21 november 2009 20:46


Den 16/11 kl 8.44 föddes han med hjälp av planerat kejsarsnitt.

Simon vägde 3880 g och var 51 cm lång  



Allt gick jättebra vid förlossningen och allt har flutit på bra, jag mår över förväntan bra, amningen fungerar perfekt, nätterna är helt OK och Erik är världens bästa storebror.


Sitter med Simon i famn, bloggar och ser på dansbandskampen samtidigt. Per försöker göra Erik klar för sängen, vilket inte är det lättaste då han vill vara med HELA tiden :)



Kommer kanske inte blogga så frekvent närmsta tiden framöver, men nåt inlägg då och då ska jag säkert lyckas knåpa ihop.

Av Emma - 15 november 2009 00:27

4 dagar kvar till beräknad förlossning...


fast vi kan nog säga 1,5 dagar för om det nu inte händer ett mirakel och "Klimpen" beslutar sig för att komma ut självmant under närmsta dygnet så kommer h*n bli vräkt med våld på måndagmorgon.

Tack för det säger jag, visst hade jag självklart önskat en riktig förlossning men när min kropp nu verkar sätta sig emot det så känns det efter två veckor med onda förvärkar och sömnlösa nätter, mer än dumt att vänta en hel vecka till. Det tyckte tack och lov min doktor också.

Så på måndag har vi förhoppningsvis vår lilla knodd hos oss. Jag hoppas och ber att det är en frisk liten krabat, att allt går så bra som det kan och att vi kan åka hem efter 2-3 dagar.


Ni mina närmsta vänner får självklart besked via sms, ni andra får antingen vänta tålmodigt på rapport via bloggen eller göra som de flesta i vårat samhälle... lyssna till skvallret ;P


Nu tänker jag gå till sängs och försöka sova, om inte det lyckas kommer jag nog bli sittandes i fotöljen (+fotpall) resten av natten då det är bästa läget att hantera de jobbiga förvärkarna i.


Så om inget inträffar innan dess kommer vi åka in till sjukhuset imorgonkväll vid kl 20.00 för att duscha, få sovdos, sova och invänta "operation bebis" följande morgon ;P

Jag tror jag är redo nu.


Ha det gott folks så hörs vi när jag orkar.

Av Emma - 10 november 2009 19:04

9 dagar kvar till beräknad förlossning...


Idag har nog varit kortaste dagen på hela året känns det som, har knappt hunnit göra nånting :S

Vi sov länge här på morgon, steg upp vid 8, åt frukost först vid 10, mös lite med Erik en stund, såg "Hem till gården", fick besök av svärfar en stund, fixade och åt lunch vid (då var klockan runt 13.30).

Därefter gick jag och Erik och la oss på sängen och sotills klockan var nästan 17.

Då kom P och väckte mig och ville veta vilka gardiner som skulle hänga vars, så gullgubben har strykt gardinerna till både köket och grabbens rum och hängt upp dem och allt.

Sånt är tamejfan kärlek <3


Jag är så trött och slut av dessa förvärkar så det finns inte, de gör ju inte jätteont men precis så där lagom för att det ska ta på krafterna och man blir trött och lättirriterad.

Nåväl, som det står här ovanför är det bara 9 dagar kvar till beräknat och som mest 14 dagar kvar tills "Klimpen" kommer ut, med eller utan hjälp ;) alltid något... nog borde man ju få 2 veckor att gå?

Är dock inte så sällskaplig just nu pga förvärkar, otålighet, hormoner osv.


Har gjort hemmagjord pizza ikväll som just blev klar, så ska gå och äta med familjen nu. Ska väl inte räkna med att få Erik i säng till kl 20 ikväll då vi sov så länge... får väl kanske fördriva lite tid med ett bad efter maten, det hade varit mys.


Lev livet innan livet lever jäveln med dig...

Ciao! 

Av Emma - 6 november 2009 20:43

13 dagar kvar till beräknad förlossning...

 

Har inte idas skriva något i bloggen senaste dagarna, känns som att det enda jag har att skriva är typ "jag är höggravid och jag är less, jag är höggravid och jag är less..." osv.

Inte alltför inspirerande eller roande läsning.

Imorgon ska jag iaf roa mig med att vika all ren tvätt som jag fyllt spjälsängen med, måste packa Eriks väska också som han ska ha när det blir dags för oss att åka till förlossningen, då skall han få åka till sin farmor.


Imorgon blir det ev. att fara på ett barnkalas, måste ringa V och höra om det var imorgon... sen funderar jag på att ta Erik på bio för att se Nicke Nyfiken 2 om jag känner att jag hinner och orkar och på eftermiddagen skall vi åka och gratta mosters karl som fyller år.


På söndag är det ju då farsdag och P är ledig hela dagen :)

Ska göra en god gräddtårta åt han, det gillar han, sedan skall vi nog åka till svärmor och svärfar och bjuda dem på kycklingsallad till lunch. Vid middagstid skall vi åka med min familj + morfar, moster och morbror m familj till en restaurang jag aldrig varit på förrut för gemensam farsdagsmiddag... såvida vi nu mot förmodan inte är på väg till förlossningen då... men det tror jag inte. Har kännt mig så positiv tidigare och verkligen trott att det skall komma igång av sig självt osv men idag har jag bara fyllts av en sån uppgivenhet och försöker rikta in mig på att det nog kommer bli ett snitt den 24:e iaf... fast jag slipper juh det gärna :S


Aja... det var allt från mig just nu, kommer nog inte skriva så mycket här närmsta tiden såvida det inte finns nåt kul att berätta, annars kommer nog alla inlägg se likadana ut som detta.


Ska gå till köket och förbereda morgondagens lunch nu.


See ya!

Av Emma - 2 november 2009 19:25

17 dagar kvar till beräknad förlossning...


Dagen idag har varit lugn och skön, åt en mysfrukost med tända ljus tillsammans med grabben på morgonen.

Därefter tog vi en liten promenix till Familjens hus för att sedan ta lokalen ner på "stan" och luncha med mor min, laxsmörgås på lyktan *mums* det satt fint.

Sedan gick vi till barnklädes affären för att införskaffa pepparkaksdräkten till luciatåget men de hade inte kommit, de väntades dock in under eftermiddagen men jag orkade inte vänta på stan så länge så vi knatade iväg till coop och handlade lite förnödenheter och tog lokalen hem igen.


Har haft ordentligt mycket förvärkar ikväll och tryck neråt... för min del får det gärna komma igång på riktigt typ NU!

Vaknade halv två, natten till idag av att jag DRÖMDE att vattnet gick, så vaknade med värsta känslan att "YES, nu äntligen" när jag lite förvirrat upptäcker att det är helt torrt i sängen där jag ligger, gick med besvikna steg upp på mitt nattliga toabesök nummer ett, tillbaka till sängen där natten bara kändes sååååå lång. Kl 4 var det dags för nästa toabesök. Kl 6 orkade jag inte ligga kvar i sängen så då klev jag upp och gjorde morgon här.


På onsdag kommer far min hem från sin jaktresa, får se om han hinner fixa så bilen är klar till helgen åtminstone, för såvida jag inte föder barn på söndag så hade vi tänkt oss iväg på en restaurang för att äta en god farsdagsmiddag.


Har även ringt och bokat in vårt julbord på hotellet idag. Vi har bestämt oss för att fira julafton själva i år så då går vi ut ett par dagar innan julafton och äter ett riktigt ordentligt julbord för att på julafton nöja oss med köttbullar, prinskorv och janssons typ :) Känns faktiskt skönt med de planerna och för första gången på flera år ser jag fram emot att fira jul. En jul utan massa stress, press, upprörda känslor osv. Bara jag, P och våra barn. *längtar*



See ya!

Ovido - Quiz & Flashcards