Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Desperation och iskalla tår...

Av Emma - 8 januari 2010 21:29

Sitter här vid datorn och både fingrar och tår är så stelfrusna... tänk om man hade haft en kamin *drömmer*


Jag har inte träffat någon annan vuxen människa än Per att konversera med sedan... den 2:a januari tror jag det var när jag var ut till Ryssbält för att hinna träffa Lili, Per jobbar dessutom en hel del just nu. Sedan blev det magsjuka och snorkallt osv. så själv har man knappt vart utanför dörren och ingen har bemödat sig med att vara hit heller vilket är fullt förståeligt men ag som är så social och pratglad av mig känner tristessen krypa under huden och blir snart desperat om jag inte får träffa andra vuxna människor snart.

Nåja, blir väl botad imorgon :P

Direkt efter frukosten bär det av till kära mormor, därefter har jag lovat Erik att det blir lunch på grillen innan vi åker vidare till svägerskan och pojkarnas kusiner. När vi har plågat dem en stund bär det av till svärföräldrarna på middag och därefter vill man mest troligt bara hem till sängen :)


Mitt paket från Lindex anlände i tisdags och jag är bara såååå sjukt nöjd med byxorna och scarfen därifrån. Glad att jag ångrade mig och köpte dem ändå, jag känner mig så himla fin med dem på, kan inte minnas att jag känt mig så fin i jeans nångång förut.


http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=7018456&styleid=7018454&path=3403475;3215210;3232566;3563087;1394589

(länk till jeansen)


http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=7039763&styleid=7039761&path=3403475;3215210;3232566;9272;492734

(länk till scarfen)


På måndag börjar "verkligheten" igen med dagis osv. Jag både bävar och längtar, får ju se hur det går att få han dit i tid nu i början :P

Hursomhelst så har jag tänkt säga åt personalen så de vet det redan nu att de dagar Per går A-turer (och jag därmed inte har tillgång till bil) och det är kallare än -20 så blir Erik hemma. Tycker det blir lite för långt för han att promenera ända till sitt dagis i såna temperaturer.

Sen är det ju även upprop på KomVux på måndagmorgon kl 10 :S jag inser ju att jag inte kommer hinna dit i tid.

Får väl maila studievägledaren och kolla om det är ok att jag börjar läsa iaf en kurs och arbetar med den i den takt jag hinner och klarar av, det lilla jag hinner med att göra under föräldraledigheten är ju mer än inget alls.


Såg just att de ska börja visa Johan Falk filmerna på 4:an :D Vad glad jag blev, såg 1:a delen här för nån dag sen och gillade den, planerade ju att hyra dem eftersom... det innebär att jag sparar 150 :- ca ;)


Nej, nu blir et till att se "Ett päron till farsa på semester i Europa" på 3:an, i brist på annan kvällsunderhållning :P



Sen ett annat problem jag behöver hjälp med av er mina läsare som besitter egna bloggar. När ni har lämnat kommentar i min blogg, föredrar ni att jag även svarar här eller vill ni att jag lämnar svar i er blogg?

Lämna gärna era synpunkter så jag vet hur jag skall bete mig ;)


God natt kära vänner

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards