Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Frisering och nya kläder coming up...

Av Emma - 15 januari 2010 16:23

Idag är en rätt skön och bra dag på många sätt, P har tagit ut två pappadagar i anslutning till helgen, vilket innebär att han är ledig från idag ända till på måndag.

Så idag har jag lämnat Simon hemma med sin pappa i ca 1,5 timma medans jag tog med Erik och uträttade lite ärenden på stan, lunchade med min mor och handlade litegrann.

Nu fick jag en liten stund för mig själv så har gjort mig en kopp the och tänkte försöka få till ett litet blogginlägg. P och Erik står i köket och bakar negerbollar (ja, ni läste rätt... NEGERBOLLAR, har alltid hetat och kommer alltid heta för min del.) Känns skönt att ha några dagar nu att bara ägna sig åt pojkarna och varandra. Imorgon skall Erik åka till sin mormor och morfar för att sova över, helt på egen begäran :) Han börjar ju vara stor kille nu.


Idag har jag bokat tid för mig hos frissan till den 27:e, kan ju inte se ut som en annan urskogs-ta-mej-jävel när det stundar barndop och allt :)


På tal om dop har jag för första gången ever varit in på en av klädbutikerna i stan och där provat ut och lagt undan kläder åt mig till dopet :)

Det var jättefina kläder, kan inte begripa varför jag inte varit in där förr, var ju verkligen kläder helt i min smak och stil. Lite dyrare än man är van vid från ex KappAhl, Lindex osv. Fast det kan det ju vara värt om man känner sig nöjd till 110% jämfört med att vara lite halvnöjd :P

698:- är vad det kommer kosta mig, men det får det göra den här gången, är ju ändå 3 plagg så :)

Per har då faktiskt köpt betydligt mer nya kläder sista två åren mot vad jag har så jag har inte dåligt samvete. Sen behöver jag ju lite ny garderob då det mesta (i princip allt) är lite väl stort just nu. Nåja, nu behöver jag ju inte köpa nå nytt förrän till sommaren :P


Den 27:e skall jag även på ett MeandI party hos en bekant (www.meandi.se) då släpper de dessutom vårens kollektion så kan ju bli spännande att få kika iaf, är alltid spännande när de släpper nytt.


I helgen skall (förhoppningsvis) projekt bebisoverall avslutas med hjälp av svärmor. Börjar bli bråttom för Labanoverallen som Simon har nu i strl 50/56 börjar sjunga på sista versen (han har redan börjat dra 62/68 på kläder).


På 2 månadersbesöket på BVC igår vägde Simon exakt 5500g och var hela 59 cm lång, det är ju galet vad fort de växer när de är så här små :)


Nej nu ska jag gå och ta hand om familjen, middagsdags strax.


Ha det bra därute!

 
 
L

L

15 januari 2010 18:13

meh, jag hade juh förväntat mej bilder på de snygga kläderna :p
egentligen på frisyren också, tills jag läste att du abra bokat tid än så länge, så den får jag nog leva utan känns det som...

http://lilim.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards