Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Note to myself...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...


1 kycklingfilé

2 msk hackad lök

1 burk krossade tomater

2 morötter

2 klyftor vitlök

1 lagerblad

rosmarin

basilika

1 dl ris


Bryn kycklingen och löken väldigt försiktigt på medelhög värme

slå på lite vatten, lägg i lagerbladet och övriga kryddor, låt puttra tills vattnet nästan ångats bort. Slå sedan på de krossade tomaterna. Pressa i vitlöken, låt små puttra på medelhög värme i ca 20 min.

Koka riset på sidan om, när det är klart häll ihop med grytan och mixa till önskad konsistens.


Återkommer med nya tag så småningom, ha det bra så länge :)

 
 
Banana

Banana

29 april 2010 12:05

Jag tyckte det lät gott jag med! =)

http://annabanan.blogg.se

 
Josse

Josse

9 maj 2010 20:08

Matlådorna som jag fryser ner Fridas mat i kommer från biltema. Kostade en tjuga för 6 stycken tror jag. Helt perfekta, jag har 12 stycken hemma!

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Sophie - Nicole's mamma

Sophie - Nicole's mamma

24 juni 2010 22:26

Aha, tack för tipset att man kan köpa billigare i finland, det visste jag inte. Är pulvret billigare i finland också?? Kanske är värt en torne tripp. :) Hon hade dåligt i magen innan jag började med ersättning, hon sväljer så mycke luft. Men sköter jag att komma ihåg minifom dropparna innan varje måltid är magen i form, & olja får hon så vi slipper förstoppning! :)

http://sbergdahl.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Av Emma - 31 januari 2010 11:07

Så var det då sista dagen i januari 2010, dagarna bara flyger fram i ett rasande tempo och det känns som att dygnet har alldeles för få timmar... Så mycket man känner att man både vill och borde hinna med men man hittar inte riktigt tid eller utrymme...

Ovido - Quiz & Flashcards