Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Ihoptorkad, ointressant och nästintill meningslös...

Av Emma - 5 januari 2010 13:04

Den här bloggen håller ju på att torka ihop alldeles, jag saknar för det mesta ork och inspiration till att skriva något vettigt. Händer inte mycket intressant i mitt liv. Vi inledde 2010 med att bli magsjuka, först Erik, sen jag och när vi trodde allt var över vart även Simon magsjuk :(  Det är så hemskt att se sina barn lida och ha ont och inte kunna göra något för att lindra det. Nåja, vi ser ju ut att ha överlevt det nu iaf, hoppas vi slipper göra om det nå mer under detta år iaf.


Jul och nyårshelger har passerat och på måndag börjar "vardagen" igen, Erik ska tillbaka till dagis, och jag...? Ja, jag fortsätter väl ägna mina dagar åt amning, tvättning, matlagning, dagislämning/hämtning osv.

Missförstå mig inte, mina ungar är det bästa som hänt mig och jag skulle inte byta bort dem mot något i hela världen, men jag skulle gärna köpa mig typ 12-16 timmar mer per dygn så att man hinner med sig själv litegrann också. Samtidigt vet man ju att tiden går rätt så fort och att den tiden kommer så småningom igen, men det hindrar ju inte att man längtar efter att kanske få äta en måltid helt i lugn och ro - medans maten fortfarande är varm, eller att men åtminstone en gång kunde få gå på toaletten helt ostörd osv. Well well, there is a time for everything...

Julen vart iaf jätteskön, det var den absolut bästa jul vi upplevt sedan jag och P flyttade ihop 04... så i fortsättningen kommer vi nog hålla oss till att fira julafton här hemma. Både Erik och Simon fick jättemånga fina julklappar av både släkt och vänner. Jag fick också en hel del fina prylar av mina vänner + ett par snygga Marimekko sockar av mor och far.

Jag var väldigt nöjd med julklapparna jag hittat till mina vänner, tyvärr är inte Olgas julklapp helt klar ännu :S Har en del att införskaffa till den men sömnlösa nätter, extrem kyla, massa röda dagar, magsjuka osv har liksom satt en del käppar i hjulet för mig med att lyckas ta mig ner på samhället och fixa med det men till veckan skall det väl bli färdigt iaf.

Pga alla ovanstående anledningar har det inte heller blivit av att besöka Linnea och Fredrik och deras lille son änu heller :(  jag vill ju så gärna...


Nåja, det får räcka med ordbajseri för idag, nu vaknade Simon och ropar på mat... bäst att lyda innan man exploderar :P


Idag har jag varit kreativ och bokat in Simons dop, tyvärr var det ganska svårt att få tid när vi hade velat så det blev ganska snart, redan den 6/2 kommer det vara dags :)  Och så att ni mina kära vänner som ev. läser denna blogg inte känner er utanför, denna gång har vi bestämt oss för att inte försöka dräpa oss inför/under dopet och kommer därför bara bjuda in närmaste släkten, hoppas ni har förståelse för detta. Det var ca 56 personer närvarande vid Eriks dop, denna gång har jag räknat det till 34 vuxna och 8 barn, det räcker det också :P


Funderar på om jag skulle återuppta studierna på KomVux nu den 11/1 eller om jag bara ska lämna det därhän ett tag... hade varit skönt att få det klart så man kan söka högskolan direkt efter mammaledigheten, fast å andra sidan känns det som att man kanske tar sig vatten över huvudet :S nåja, man kan ju alltid försökaiaf, går dte så är det ju bra, annars är det väl bara att lägga dte på is ytterligare ett tag...

 
 
Ursula

Ursula

5 januari 2010 16:04

Full förståelse. Men en doppresent kan vi nog ordna ändå. Jag tror att jag har hittat det perfektaste man kan ge till en nybliven bebis, jag har köpt till mig själv och skall prova först om det är så bra som jag tror. (särskilt som ni inte fått någon klapp av mig i år) kramen.

http://www.lifeoflily.blogg.se

 
Ursula

Ursula

5 januari 2010 19:20

haha, det är nog ingen risk att det är samma grej för min sak är kall och hård. =P

http://www.lifeoflily.blogg.se

 
Ursula

Ursula

6 januari 2010 19:53

jag förstår dig! jag skulle också gärna lämna lägenheten lite då och då. pumpade ur bröstmjölk för att kunna gå en bebisfri promenad med hunden i den bitande kylan. haha.

http://www.lifeoflily.blogg.se

 
Beatrice

Beatrice

8 januari 2010 12:46

Absolut att det bara räcker med dom närmaste på dopet.
Det håller jag med om. Vi hade 65 pers på vårt bröllop och på Melvins dop..Totalt onödigt.. Vi har på tjejernas dop sedan bara haft familjen..20 pers ungefär..Det räcker..
Våra föräldrar och syskon med familjer..

På Fredrikas nöddop var det ju bara jag,Patrik,Melvin och Patricia pluss den undersköterska som filmade och den sköterska som höll koll på hennes slangar och prästen förståss. Hon fick ett jättefint dop men nog hade man hellre velat att övriga familjen fått vara med.

http://www.lyckosam.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards