Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Emma - 16 oktober 2009 07:10

34 dagar kvar till beräknad förlossning...


Neeeej, jag hann aldrig med att skriva något inlägg på bloggen igår, vilken fruktansvärd avvikelse i min hittills väldigt fina och jämna bloggstatistik :(


Gårdagen flöt på rätt snabbt igår, lämning på dagis, hem och ta det lugnt, besök på spec. mödravården, hämtning på dagis, körde hem lillebror, tillredde tacos hemma hos min familj och åt middag där, sedan var vi till svärföräldrarna på en kopp kvällsthe med bulle och fastnade vid "Singing bee" på tv. Därefter for vi hem och la oss att sova på en gång då P skulle upp tidigt idag och jobba. Överlag en lugn och rätt så mysig dag.


Jag är svag för handväskor, det första jag bryr mig om är utformningen... jag gillar stora och rymliga handväskor.

En kompis skrattade åt mig en gång då jag flög ner till stockholm på en helgkurs (vi skulle stanna borta 2 nätter) och det enda bagaget jag hade med mig var min handväska :P

I en handväska som tillhör mig kan man förutom plånbok, nycklar och mobiltelefon ofta även hitta;


*En liten påse med tops, bomullsrondeller, plåster i div. storlekar, tamponger och bindor

(har varit fruktansvärt uppskattat av både mig själv och andra i olika situationer...)


*Några enstaka klubbor och smågodis

(perfekt om man behöver bättra på smaken i munnen, blir godissugen eller vill få sin vilja fram hos en 3-åring...)


*En förpackning våtservetter/våttvättlappar

(skulle inte klara mig utan det i väskan, används flitigt av både mig, make och son när vi är på shoppingtur...)


*Minst ett hårband och en uppsättning hårklämmor

(bara för att håret såg fint ut när du nyduschad och fräsch gick ut genom dörren på morgonen innebär det inte att det ligger lika fint och ser lika fräscht ut efter 4 timmar på stan...)


*En flaska roll-on deo

(man vet aldrig när man kan behöva fräscha upp sig...)


*Ögonskugga, läppstift, kajal och läppglans...

(detta mina vänner har jag inget bra svar på varför det egentligen befinner sig i min handväska... ni som känner mig vet ju hur ofta jag använder mig av dessa produkter... :P men det kan säkert vara bra att ha... nån gång...)


Och ovanpå detta kan det också finnas lite varierande innehåll... när Erik var mindre, ca ett år eller nåt så hade jag oftast en burk med mat och en flaska med pulver till välling i alltid redo. 1-3 reservblöjor har också tillhört standard innehållet (detta har nu bytts ut till en reservomgång med byxor och kalsonger), men snart är vi ju där igen...

För tillfället har jag även ett par reservbyxor i handväskan för egen del... man vet ju inte ifall vattnet kommer gå eller när eller var... så det är bäst att man är garderad tänker jag :P

Med andra ord, förutom lite diverse förnödenheter uppskattar jag om det även finns utrymme kvar för ex en uppsättning rena underkläder + t-shirt etc :P


Hursomhaver så köpte jag mig en Allas veckotidning innan jag gick till spec.mödravården igår, mest för korsordens skull och så på ett uppslag hade de 20 handväskor för olika tillfällen och jag totalkärade ner mig i denna...

  

Enligt mig en helt underbar väska från det danska märket "Lola Ramona", som för övrigt även har sjukt underbara skor... ojojoj, stackars mitt bankkonto efter graviditet och avklarad viktnedgång säger jag bara. För er som är nyfikna, kika in på: www.lolaramona.com

Ska ta och maila dem för att ta reda på var i Sverige man kan få tag på denna väska, den står ganska högt på min önskelista till tomten kan jag säga :P Nästan högre än Nintendo Wii konsol + Guitar Hero spel ;)


Nej, nu hör jag Erik håller på att vakna, hade egentligen tänkt mig på öppna förskolan med han på morgon men han verkade vilja sova lite längre + att vädret verkligen inte lockar... Det spöregnar :( Det gillar vi inte. Sen fryser det säkert dessutom på till kvällen och blir snorhalt ovanpå det. *suck*


Nåväl, nu tar vi oss en mysfrukost med tända ljus, sen ett bad och sedan lassa så jag får mitt järndropp, bara 3 ggr kvar nu.


Jag tycker dagarna kan gå lite snabbare... jag vill verkligen ha ut "Klimpen" nu... jag inbillar mig på något vis att vardagen kommer bli lättare när den väl är utanför magen än i den. Hahaha... Vad tror ni?


Ha en bra dag alla, det ska vi ha!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards