Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Emma - 22 oktober 2009 07:12

28 dagar kvar till beräknad förlossning...


Ja, usch, suck, pust, stön! "Som man bäddar får man ligga..." Jag VET! men nu börjar jag vara less på att ha ont i bäcken och fogar, less på att vakna varje gång jag rör mig i sömnen, less på att vara så himla orörlig. Jag kan verkligen inte känna det mysigt att vara gravid just nu... jag vill bara att ungen kommer UT UT UT!

Dessutom har jag vaknat med värsta illamåendet på morgon så jag vågar inte äta min frukost tillsammans med övriga familjen som sitter och mumsar för fullt just nu :S Känns som att jag kommer kräkas om jag försöker svälja ner något.


Är helt slut i kroppen efter gårdagen, iom att bilen är trasig osv fick Erik vara hemma från dagis och vi hade en rolig men intensiv dag.

Började med att vi ca 1 timma efter frukost gick till lassa så jag fick mitt järndropp, han var så himla snäll och duktig och satt där och väntade på att jag skulle bli färdig. Sedan blev det en vända in på apoteket, när vi var klar där köpte vi ett paket tuggummi och en festis och satte oss att vänta på lokaltrafiken som skulle ta oss ner på samhället. Vi hoppade av bussen vid folkan och gick till Lyktan och åt en lunchsmörgås med köttbullar på, sedan ner på gallerian där jag hade ett ärende och för att Erik skulle få leka vid deras klättervägg.

När han lekt sig svettig där traskade vi iväg mot coop för att söka lite middagsinspiration, det landade på kebab i pitabröd (vilket var fruktansvärt gott sen på kvällen). Under den här tiden hade även min mor hunnit höra av sig och meddela att hon skulle in till Kalix med J på lassa och sedan tänkt sig en fika på Lyktan, så vi hakade på dit en andra gång. Vi fick skjuts hem med matvaror och väntade en liten stund hemma innan de var färdiga på sjukhuset och åkte ner till Lyktan igen. När vi var färdiga där behövde mor min handla så vi åkte ner på Coop där vi blev i nästan en timma innan hon var klar, sedan hem igen och börja med middagen då klockan var 17.00

Så kan man få en hel dag att gå i vårt lilla samhälle :P


Idag har jag både läkarbesök och MVC besök inplanerat. *suck* börjar vara måttligt less även på alla dessa läkarbesök, lab.besök, MVC besök osv. att passa tider till. Nåja det hjälper ju dagarna att gå iaf :P


Annars idag hade jag tänkt se till att stryka köksgardinerna och gardinerna till grabbens rum + städa till på hans rum... vad nu det skall tjäna till, men det ser ut som ett smärre katastrofområde. Det tråkiga är ju att man vet att det dröjer MAX en dag innan det ser likadant ut igen, men men men... det är väl så livet är med småbarn :P


Nej, nu ska jag gå och klä grabben färdigt för dagis, P är ledig idag så han promenerar dit med Erik.



Tjingalong plingplong 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards