Direktlänk till inlägg 2 oktober 2009

Ordbajseri och läskiga drömmar om tandavlossning...

Av Emma - 2 oktober 2009 08:59

48 dagar kvar till beräknad förlossning...



Vaknade vid sju imorse efter en sisådär 11-12 timmars nattsömn... nåja, bäst att passa på nu. Har bara känslan av att "Klimpen" inte kommer vara lika snäll och beskedlig som sin bror och börja sova 14 timmars nätter endast 2 veckor gammal, det vore för bra för att vara sant :P


Hade tänkt testa gå på ÖF i Näsbykyrkan idag men insåg att jag måste vara på vårdcentralen vid halv elva för att få mitt järndropp och då blir det lite snävt om tid så jag lovade grabben att gå på Familjens hus istället (vilket jag kommer på nu i skrivande stund är stängt på fredagar), men de har ju mottagning där så det kan ju inte göra något att vi är där och leker en stund om vi städar upp ordentligt efter oss. Hoppas jag iaf.

Efter VC blir det att åka ut en sväng till mina föräldrar med grabben, mor min skulle plocka upp oss vid lassa. Tror dock jag har bestämt mig för att ta bussen hem igen vid 15 tiden så man hinner med något här hemma under dagen också, gud vad jag hatar att vara utan bil. För har man min mor som anlitad chaufför så får man vara helt medveten om att du har INGA som helst garantier för när man kan räkna med att få skjuts tillbaka hem, hon gillar att hålla en som gisslan verkar det som ibland :P

Hade nämligen planer på att baka lite kanelbullar under dagen alt. morgondagen... ska inte göra upp fööör stora planer, mycket beror på när jag är hemma igen. Kanske skulle testa med att börja ta mig en eftermiddagslur typ mellan 16-17 eller nånting så jag orkar vara vaken en stund på kvällen. Känns som att jag knappt hunnit prata med P i veckan då jag däckar rätt omgående efter middagen och oftast då i samband med nattning av grabben. P måste tycka här är väldigt lugnt och skönt på kvällarna :P


Någon som känner för att komma på en fika på söndag då det är kanelbullens dag? Inte för att jag egentligen är så brydd om att fira den men är ju en anledning så god som någon att få bjuda hem nån :P

Dessutom en bra spark i baken på mig som i en månads tid planerat vad jag ska baka innan bebis ankomst, P's födelsedag, julhelgen mm ;D

Har hittills fått ihop en stor låda med drömmar och knäckflarn, det som då återstår är: kanelbullar, moccarutor, chokladkaka, + 2 sorters ospecifierade långpannekakor, mjuk pepparkaka och ev lussekatter.

Tur att svärföräldrarna har gott om frysutrymme att dela med sig av :P

Det kanske låter mycket så här men är ju inte så farligt egentligen, med tanke på vad det skall räcka till.

Julgodis tillverkning sparar jag tills bebis har anlänt och det inom en stor parentes, det gör jag bara om det känns som att jag orkar... annars får jag väl tigga lite av folk man känner :P


Drömde förresten en av mina obehagliga mardrömmar inatt :S Den går ut på att jag i olika situationer på olika platser osv står framför en spegel och borstar mina tänder, jag borstar och borstar och så helt plötsligt trillar de lös en efter en :O Det är skitobehagligt!

Denna dröm brukar återkomma när jag har alldeles för mycket omkring mig och av olika orsaker inte mår riktigt bra. MEN en stor skilnad mot för tidigare ggr jag drömt denna typ av dröm var att tänderna jag tappade var jättefina och vita och rötterna såg helt normala ut. Alltid när jag drömt den här drömmen brukar rötterna på tänderna vara jättelånga, fula och svartnade :S

Hadevarit intressant att veta vad det betyder, om nu drömmar kan betyda saker.


Vad tror ni som läser?

Har våra "sömn-drömmar" någon förankring till våra liv och tror ni isf man kan tyda det efter någon

generell mall eller kan en likadan dröm betyda olika saker för två skilda individer?


Nej, nu ska jag sluta ordbajsa på tangentbordet och göra mig och grabben klar för att gå till det stängda "Familjens hus" som jag hoppas ska vara öppet för oss iaf :P


Over and out!

 
 
Ursula

Ursula

2 oktober 2009 10:22

Att drömma om att tappa tänder betyder att man upplever sig ha otur tror jag.

http://lifeoflily.blogg.se

 
Ingen bild

Blogginnehavaren herself

3 oktober 2009 07:53

Ok, men att tänderna ändå såg så fina ut... skulle det betyda att jag upplever mig ha tur i oturen då? :P

 
Ingen bild

Mattias

4 oktober 2009 09:59

Att tappa tänder är en av de vanligaste mardrömmarna (men jag har ALDRIG haft den märkligt nog) sägs det, och därför är det nästan så att det finns för MÅNGA tolkningar av det. Ingen vet nånting... (Amatördrömtydare, haha, dock på det psykoanalytiska planet, new age-trams tror jag ej på ;) )

 
Ingen bild

Blogginnehavaren herself

4 oktober 2009 10:51

Mattias: Oj, vad du var påläst :P har perioder då jag drömmer väldigt mycket mardrömmar... vissa regelbundet återkommande med mindre variationer i (som ex detta med tänderna då), andra bara tagna ur ingenstans och som gör att man vaknar med skyhög puls och hjärtat i halsgropen.. uscha.. :S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards