Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Skitprogram på televisionen och åsiktsmaskiner...

Av Emma - 4 oktober 2009 08:10

46 dagar kvar till beräknad förlossning...


Inatt har varit en bra och lagom natt, gick och la mig vid tiotiden igårkväll och har stigit upp kvart i sju på morgon.

Har avnjutit en frukost bestående av en kopp varm choklad och en god ostmacka med gurka på, nu sitter jag här och försöker blogga ihop något mer eller mindre intressant medans grabben ser på barnkanalen.


Det blev aldrig att jag tog tag i något väsentligt igår, hade världens slappardag och låg och myste med familjen, såg nån film, läste sagor, åt en kanongod middag och spelade spel och hade det allmänt skönt.

Så nu idag ska vi göra något mer ordentligt, grabben ska strax få sig frukost och jag ska gå och röra ihop bulldegen... för idag SKA här bli bulla, det är ju kanelbullens dag juh :P


Försökte mig på att vara lite "svenssonaktig" igår och tänkte ge mig in på att börja se Körslaget på 4:an jag stod ut i ungefär 40 minuter.

Började fundera på varför man producerar såna tvprogram och vad det är meningen att ge mig som tittare. Kom fram till att det nog är så att många av oss nog gillar att vara "tyckare", att ha en massa åsikter som man sedan kan vädra/hävda med andra som också tittar och gillar att tycka. Men helt allvarligt, finns inget med Körslaget, Idol och liknande program som kan fånga mig och mitt intresse tillräckligt mycket att jag ens skulle orka ha en åsikt om någon av deltagarna och det känns bara jobbigt när någon frågar om jag sett det och det och vad jag tycker om den och den... Herregud, vem bryr sig liksom... det är inte min typ av program helt enkelt så jag kommer inte se något mer avsnitt av det heller. Nej, tacka vet jag "Hem till gården", det är bannemig högkvalitativ tv-produktion i förhållande till all smörja som visas på div. tvkanaler just nu.  Så i fortsättningen när någon frågar mig om jag sett/hört någon från Körslaget alt. Idol så kommer jag bara säga nej för att helt undvika påföljande diskussion med åsikter om de stackars deltagarna till höger och vänster. Förhoppningsvis har jag sluppit höra/se något mer av eländet också.


För övrigt längtar jag efter att få bilen besiktigad och förhoppningsvis körklar, är sååå less på att behöva tigga och be om skjuts för att kunna handla, hälsa på folk etc. Känner mig så isolerad här hemma just nu när man knappt kan röra sig :S 


Btw, den 31/10 kl 14 kommer jag ha ett MeandI party hos mig, är du sugen att komma så säg bara till :)

Här kan du kika på deras kollektion www.meandi.se



Nej, som sagt nu ska grabben få sig frukost och mamman i huset ska sätta en buldeg... snart kommer här dofta himelskt :D



  

Den vackraste solstrålen i mitt liv! <3 Mamma älskar dig!

 
 
Ursula

Ursula

4 oktober 2009 11:29

Men DHW börjar snart. DET är högkvalititativt. =) Jag kommer på partyt, men med tanke på priserna är jag tveksam till att jag kan köpa något. =/

http://lifeoflily.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards