Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Otur i turen... eller?

Av Emma - 5 oktober 2009 06:55

45 dagar kvar till beräknad förlossning...


Så har man förhoppningsvis börjat få lite ordning på dygnet igen, trillade i säng vid 21.30 igårkväll och steg upp vid 5.15 på morgon för att hjälpa till att få grabben färdig för dagis.

Sitter här nu med min tebalja och en smörgås för att få i mig lite frukost.

Såg att det lagt sig lite snö på gräsmattan under natten, det gjord emig glad och lite pirrig i kroppen liksom.

Hösten är alltid skitjobbig för mig med mörkret som kommer, regn, ångest och olustkänslor (i år inget undantag), så när snön äntligen kommer så brukar det lätta. Visst, jag vet att det lär inte komma någon snö som blir varaktig förrän om kanske en månad eller två, men bara att den visar sig ger ju hopp :)

Sen har jag ju något helt fantastiskt att se fram emot nu under hösten/vintern, ett nytt litet liv, ett litet syskon till Erik. Vissa dagar när jag tittar på min son och alla känslor man har för honom bara virvlar runt så övergår det mitt förstånd hur man ska kunna älska en till person lika förbehållslöst.


Däremot undrar jag hur otur i turen man kan ha. Ja precis, jag skrev otur i turen!

Bebis är beräknad att anlända 19:e november och min läkare kommer av olika skäl inte låta mig gå särskilt många dagar över tiden. Den 19:e november är en torsdag, har inte "Klimpen" behagat dyka upp tills dess eller helgen därpå så kommer jag bli snittad den 23:e eller 24:e november (bebis har därmed ett "bästföre datum" :P).

Ni som känner mig vet ju att Lars Winnerbäck tillhör en av mina största favoriter i musikvärlden, förstå hur glad jag blev då jag för x antal veckor sedan läste en rubrik som lät göra gällande att "LW gör turné i höst, kommer till Luleå..." Förstå även hur den glädjen sjönk till botten då jag läste datumet - 25 november!

Jag insåg bedrövat att det inte vore särskilt klokt att gå på konsert varken som höggravid eller nyförlöst.

Nåväl, vad är väl en bal på slottet? Jag får ju (förhoppningsvis) en bebis iallafall.

Så igår när jag vistades en stund nere på samhället såg jag en affisch där det annonserades att Ronny Eriksson skulle ha ett uppträdande i vårt lilla samhälle, glad i hågen gick jag närmre för att se dag, tid och plats - 23:e november *suck*

Därför har jag nu allvarliga planer på att tvinga bebis att stanna kvar där inne, helt enkelt, jag vägrar att föda :P och snällt fråga min doktor om vi kan sätta bästföre datumet först den 24:e för jag vill så gärna se Ronny Eriksson :P Tror ni han går med på det?


Igår var en riktigt bra dag faktiskt, P städade och snyggade till lite här hemma, jag vek lite tvätt och grabben lekte snällt på sitt rum. Vi bakade även en massa kanelbullar, grabben och gubben också :D Kul att de vill lära sig!

Blev väl ca 150 stycken därikring.

De flesta bullarna skickades på eftermiddagen hem till svärföräldrarna för infrysning då de har betydligt mer frysutrymme än vad vi har. Kan ju säga så här, jag känner att jag lever idag :S Det var nog inte rekommenderat att stå upp och kavla så mycket deg som jag gjorde igår :S

Så jag har gjort ett litet avkall på mina egna duktighetskrav och frågat svärmor om hon kan tänka sig att baka 1-2 av sorterna jag har kvar (hon har tidigare erbjudit sig, men korkade/stolta jag har vänligt avböjt), det gör hon så gärna så nu har jag endast moccarutorna kvar och de är ju inte särskilt ansträngande att få till.

Och nästa helg har jag bestämt med gubben att en dag skall avsättas till fönsterputsning/gardinstrykning/gardinupphängning. Sen är här faktiskt så gott som klart för bebis, 29-års firande och julafton... det gäller att vara ute i god tid :P


Någon som har nåt bra filmtips på nysläppta filmer (DVD), alternativt nåt bra boktips... jag behöver kvällsunderhållning när P jobbar...


Nu ska jag dricka upp sista skvätten te och leta mig tillbaka mot sängen och sova en stund till, ska ju inte vara på vårdcentralen förrän kl 11 :)


Ha det bra go'vänner


Over and out!

 
 
Ingen bild

lili

5 oktober 2009 10:45

watchxonline.com eller nåt sånt, där finns en massa olika serier som går/gått på tv. är inte helt säker på adressen, men nåt liknande ska det vara iaf =)
tips på böcker är dåligt just nu.. det enda som läses här är skolböcker för tillfället, tror inte du är så road av sånt.
däremot filmer.... "taken" tyckte jag var grymt bra! "bedtimestories" var lite kul men itne så bra som jag trodde. hoppas bara du inte sett dom redan =)

 
Ingen bild

Mattias

5 oktober 2009 12:42

Jag får väl komma förbi och sjunga för dig i stället...ska jag ta nåt med Little Gerhard, haha!

 
Banana

Banana

5 oktober 2009 23:10

Shit, vad du blitt produktiv med bloggandet, kul!

http://annabanan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards