Direktlänk till inlägg 6 oktober 2009

Godissugen och småkär...

Av Emma - 6 oktober 2009 20:26

44 dagar kvar till beräknad förlossning...


Så försvann då även denna dagen i ett nafs.

Har hängt ett tag med mor min på stan, tog en fika och kikade i nån butik. Var in en sväng på en barnklädes affär på samhället där jag inhandlade en löskrage/fuskpolo till grabben att ha under jacka/overall nu när det blivit lite kallare + en liten snuttefilt i plysch till bebis. Erik hade en egen sådan med ett lejonhuvud fastsytt på mitten, denna krabat får en liknande fast i form av en hund, söt var den iaf.

Mor min köpte ett par vinterhandskar åt grabben och en himla söt sparkbyxa + body till bebis :) Det var hemskt snällt av henne, det har gjort min dag idag.


I övrigt är jag trött, trött och just det... sa jag trött? Och nu börjar snart House på 4:an, vill verkligen se det så hoppas jag kan hålla mig vaken, hade gärna smaskat på glass eller godis, tyvärr finns inget av det här hemma... :(

Sitter och tittar lite bedjande på P, så får se om det hjälper... inte illa ifall "puppy eyes" fortfarande fungerar efter 7 år :P


Imorgon blir det till att städa i köket och putsa lite fönster, man behöver ju inte ta alla på en gång så kan ju vara skönt att ta ett om dagen fram till helgen då vi ska försöka få upp nå gardiner.


På tal om gardiner, var in på en tygbutik med mor min idag och blev sjukt förälskad i ett tyg där som jag verkligen VILL ha till gardiner i vårt vardagsrum... kommer inte ihåg exakta metepriset men vet att jag behöver 5 m för att få till gardiner till vardagsrummet och då skulle summan för endast tyget landa på  ca 1200:- !

Nåja, får fundera över det och se vad som blir över när allt är betalt i slutet av månaden... ev att jag hör med svärmor om hon skulle vara sugen på att sy upp dem åt mig, för det projektet tänker jag inte axla själv, och jag vågade inte ens fråga vad det skulle kosta att få dem uppsydda i butiken :S


Det är så mycket annat vi egentligen borde prioritera, som ett större köksbord (fast vi klarar oss i iaf i ca 7-8 månader till med det vi har nu), en sängram finns också på önskelistan då vår säng står på medar och det blir väldigt fult på tapeten vid huvudändan av sängen. Men men, allt har sin tid.


Nej, nu ska jag gå och göra kvällstoalett och bädda ner mig i soffan för att se på House.


Over and out!


Visst har jag ett oerhört spännande och intressant liv?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards