Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Lågtryck (i dubbel bemärkelse) och dåligt fönsterputsarväder...

Av Emma - 7 oktober 2009 15:57

43 dagar kvar till beräknad förlossning...


Har varit en tröttsam dag idag, snöslaskigt regn, kallblåst osv piggar inte upp en trött och nedstämd jag :S

Dessutom har jag känt mig extremt tungandad sen igår, nästan som att jag sprungit flera kilometer fast jag typ gått från soffan till toan och tillbaks. Fick förklaringen av en doktor idag att mitt låga blodtryck i kombination med att "Klimpen" ligger så högt upp och trycker på lungorna är orsaken till detta. Någon därute som har nåt tips på hur man får bebis att byta favoritposition? Läkaren sa att om jag får problem med att jag svimmar ofta så måste jag prata med min läkare på spec.mödravården för att höra vad de tycker är lämpligt att göra. Så nu är det bara hoppas att jag slipper tuppa av nå mer, det är rätt så obehagligt. Dagens blodtryck låg iaf på 90/65 så lite bättre undertryck än sist jag kollades, då hade jag 90/43 :S

Farbror doktorn tyckte även att jag förutom att salta lite extra på maten, dricka ordentligt med vatten osv. även skulle testa äta lakrits då det innehåller natrium och något annat som skulle vara bra för att höja trycket. Jag som avskyr lakrits :S men han tyckte jag skulle se det som medicin och pröva ett tag och se om det hjälper något.


Lite mer positiva grejjer är att bilen mest troligt är klar för avhämtning imorgon vid lunchtid och det fanns en avbokning på bilprovningen nu på fredag kl 13.20 *jiippie* Så förhoppningsvis är vi inte längre utan bil efter det :D Skall se till att få på vinterdäcken snarast också, ska ringa far min strax och höra vad han pysslar med imorgon eftermiddag, gör han inget särskilt kan han ju alltid få den stora äran att utföra hjulbytet... Nog för att jag FAKTISKT kan göra det själv, men det är nog inte riktigt rekommenderat arbete för mig just nu :P


Grabben nöter en CD skiva med barnvisor på så jag känner mig lätt hjärntvättad för tillfället.


Dagens middag kommer bestå av något så enkelt som ris och korvstroganoff, fast jag känner verkligen inte för att laga nån mat idag... men men, bara ta tag i det också så man får det ur världen. Har ju inte blivit mycket vettigt gjort här idag kan jag ju säga, inget vidare fönsterputsarväder om man säger så. Däremot hade man ju alltid kunna vika lite tvätt efter maten och tumla det som ligger i tvättmaskinen så man känner sig lite nyttig och användbar.


Suck, pust, stön... jag är less och uttråkad som vanligt


Over and out!

 
 
Ursula

Ursula

7 oktober 2009 19:12

Snart tror jag att du kommer att drabbas av goda nyheter. =)

http://www.lifeoflily.blogg.se

 
Ursula

Ursula

8 oktober 2009 11:39

Lite oväntad guldkant på din vardag tror jag du får snart, men det är inte jag som kommer att framföra nyheterna så jag kan tyvärr inte avslöja något. =P

http://www.lifeoflily.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards