Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Robert Broberg...

Av Emma - 11 oktober 2009 08:06

39 dagar kvar till beräknad förlossning...


Nyvaken och oinspirerad att skriva något vettigt bjuder jag på en LISTA, snodd från min kompis Thomme's blogg.


(Jag har då valt Robert Broberg som min artist här)


Använd enbart låttitlar av EN artist för att svara stiligt på dessa frågor. Skicka vidare till personer du gillar, eller kanske framför allt personer du tror skulle vara peppade på att göra en egen sån här note, och inkludera mig. Du får inte använda samma artist igen. Upprepa inte en låttitel. Det är lurigare än du tror! Posta igen som "Mitt liv enligt (artistnamn)".

Är du man eller kvinna?: Är Man Kvinna eller Man

Beskriv dig själv: Ensam i den stora bussen
Hur du känner dig: Utskitet äppelmosblues
Beskriv stället där du bor: 2+2=5 (ni som bor här i samhället förstår ju vad som menas med det :P)
Platsen du skulle resa till om du kunde åka var du ville: Öken
Hur du helst transporterar dig: Likbil
Din bästa vän är: Gummimadrassen
Du och dina bästa vänner är: Min allra bästa vän
Hur är vädret?: Medan årstider kommer och går
Favorit-tid på dagen: Vakna varje morgon med dig
Om ditt liv var en TV-serie, vad skulle den heta?: Om kärleken va' stadsminister
Hur är livet enligt dig?: Huppegupptäcktsfärd
Beskriv ditt nuvarande förhållande: Jag älskar dig ditt helvete 
Din rädsla: Ingenting är evigt
Ditt bästa råd: Ta på dig den röda jumpern, Baby!
Hur du skulle vilja dö: Målet är ingenting - Vägen är allt
Din själs nuvarande tillstånd: Vem är du egentligen?
Ditt motto: Så länge jag älskar är jag ung!



Tacksam artist att hitta fyndiga titlar att svara med :P


I övrigt var gårdagen rätt så trevlig, när P kommit hem från jobbet käkade vi lunch och sedan kom hans syster och hämtade oss ut till byn. Väl där tog vi det mest bara lugnt, drack glögg och mumsade pepparkakor med ädelost *mums* Ovanpå det vart det middag som smakade underbart.

Vi fick även låna en av deras bilar över helgen så vi passade på att ta en svängom mina föräldrar på hemvägen och fick oss nybakad kladdkaka med vispgrädde. Ja, känns som att jag inte gjorde annat än åt igår :P

När vi sedan närmade oss samhället igen bestämde vi oss för att gå och kika om det fanns någon film värd att hyra, det slutade med en brittisk film från 2007 som hette "Boy A", en fruktansvärt stark film som dessutom var jävligt bra... både jag och P var böjd åt att ge den 5 + och det är högst ovanligt att man kommer över en så bra film bara av en slump.


När vi var på relaxen i fredags så snodde sig "Klimpen" från sitt höga, vågräta läge till att vända sig rakt lodrätt ner med huvudet före och vilken skillnad det gjorde för mig igår och idag. Jag kan helt plötsligt ANDAS igen, mindre (nästintill obefintlig) yrsel + lite mindre ont av foglossningarna. Låt oss nu hoppas att h*n kan vara nöjd med den positionen den tid som nu är kvar och ge faaan i att snurra runt nå mer nu :P Önska kan man ju!


Har inga planer för dagen, ev att stryka gardiner och se till att P hänger upp dem... sen är jag sugen på en ommöblering i vårt vardagsrum, får se hur det går med den saken...


Nåväl, ha en skön söndag, det tänker jag försöka ha iaf.


Puss & Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards