Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Rostskadade dragkrokar och solstråle foton...

Av Emma - 12 oktober 2009 22:56

38 dagar kvar till beräknad förlossning...


Guess what!? Idag fick jag hämta min älskade biljävel från fordonsgymnasiet och fick tid för besiktning redan i eftermiddag. Men jag tror fan bilen har känslor och ett eget liv och det var nog tur att jag mordhotade den innan...

P sa åt mig att inte vara för optimistisk att det KAN ju faktiskt hända att den inte går igenom, jag kontrade och sa att jag kunde tänka mig att vara beredd på att ev få ombesiktning om det är ngn liten skitsak, men om jag kör igenom bilprovning och får fortsatt körförbud på den så skulle jag gladeligen hälla ut reservdunken med bensin i baksätet och tända på.

Den gick igenom med 1 fel och därmed krav på ombesiktning, dragkroken var för rostskadad, så nu är det bara välja att byta den eller ta bort den helt och hållet (dock måste man vid det senare alternativet genomgå en omreg. besiktning).

Men jag hinner inte mer än köra kanske 1 mil efter besiktningen så börjar halvljuset jävlas med mig... det slocknar i varje gupp men tänds igen varje gång jag trampar ner kopplingen och sådär håller den på och knäppa sig så mest troligt är det väl nåt jordfel på den :(

Så det blir väl att överlåta den till far och hans långa startsnöre. Har jag tur så har han hunnit fixa den till 14/11 så jag bara behöver betala för ombesiktning, går det längre tid än det så är det bara betala fullpris för ny besiktning på den. SUCK!


Den här dagen har annars bestått av att stressa hit och dit för att passa tider, läkarbesök, föräldramöte mm vilket lett till massor av sammandragningar... Nåja, ska till barnmorskan imorgonbitti så får väl hoppas att allt verkar lugnt och bra då.


Nu ska jag sätta mig och öppna fotopåsen med de 207 bilderna vi fått tummen ur a****t att äntligen framkalla, tanken är att kunna klistra ihop 2 snygga album åt Erik i julklapp :)


Måttligt givande inlägg men jag är trött, sur, irriterad och då blir inlägget därefter.

Men att se massa bilder på min solstråle måste ju bara få mig på bättre humör...


Over and out!


 
 
Ingen bild

lili

13 oktober 2009 09:27

men om det nu är så att bilen har känslor.. då kanske du ska vara snäll med den istället så kanske den funkar bättre =) positiv förstärkning! det är snällt och bra =)

 
Ingen bild

Mattias

17 oktober 2009 19:12

Är det inte härligt med düsk kvalität ibland? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards