Direktlänk till inlägg 19 oktober 2009

Måndagsmys med bollibompa och glass...

Av Emma - 19 oktober 2009 17:40

31 dagar kvar till beräknad förlossning...


Här tog vi sovmorgon idag, ingen av oss vaknade förrän vid halv 8. Det var rätt skönt faktiskt, gillar måndagar som känns som en lördag... iaf från morgonsidan :)

Dock sitter huvudvärken fortfarande i men verkar inte finnas någon särskild orsak till den, så verkar vara nåt virus som går just nu.

Däremot skulle jag få näst sista dosen järn idag, men som vanligt när jag har ont någonstans (om det så skulle vara nageltrång), blir jag extremt svårstucken. Den stackars sköterskan stack och stack i armvecken men icke att hon träffade. Tillslut fick hon in nålen på handleden, det var INTE skönt kan jag säga och när ungefär hälften av droppet hade gått in började det spänna, svida och bränna längs efter hela underarmen och jag vart fruktansvärt öm, så det var bara att stänga droppet. Sen ville inte sköterskan sticka något mer i mig så halva dosen fick gå till spillo.

Men men sånt är livet ibland.

Idag har jag iaf tagit kommando över mig själv och sett till att göra något vettigt, huvudvärken till trots. Har vikt lite tvätt, slutfört städningen i badrummet, strykt gardinerna till vardagsrummet och hängt upp dem. Hade tänkt stryka köksgardinerna och dem till Erik's rum också men det sparar jag till imorgon för jag mäktar nog inte med mer än så ikväll.


Istället har jag lovat Erik att vi ska ha bollibompa-mys och tända ljus här i vardagsrummet och mumsa lite glass. Vi passar på att göra sånt när pappa jobbar ;)


Jag försöker fylla mina dagar med "att göra"-saker för att tiden ska gå lite fortare och insåg nyss att jag nog måste ta det lite lugnt med den saken ifall "Klimpen" skulle få för sig att kika ut lite tidigare än väntat.

Så här ser närmsta tiden ut för mig;


20/10

Lunch med bror min och P på Kina

Läkarbesök + Familjens hus med Erik


21/10

Järndropp (sista gången!!! yey!)

Klippning


22/10

Läkarbesök

MVC (MödraVårdCentralen)


23, 24, 25/10

Vet inte bestämt vilken/vilka av dagarna men måste ta itu med projekt

bebisoverall innan det blir alldeles för sent :P


27/10

Tjejkväll på Kinarestaurangen med Anna, Olga och Linnea (om allt klaffar, och det hoppas vi ju)


28/10

Luleåresa med inbokat besök hos doktorn på spec. mödravården, lunch med P på stan,

lite shopping + julklappsinköp, storhandling på Willys


29/10

Kommer jag mest troligt vara helt död pga onsdagens upptåg, den dagen är bokad för soffläge :P


30/10

Göra iordning här hemma för MeandI partyt på lördagen, möblera, göra fruktsallad mm.


31/10

MeandI party här hemma


1/11

Tripp till Haparanda för ytterligare julklappsinköp, IKEA + att vi lovat Erik att åka till det

nybyggda leklandet på Candyworld :)


2/11

Kommer jag mest troligt vara helt död pga söndagens upptåg, den dagen är bokad för soffläge :P


Ja, som ni ser är det fullt upp :)

När jag väntade Erik så gick vattnet 15 dagar före beräknat... skulle det inträffa denna gång också så kan det hända redan den 4/11 så ja... nu ska jag nog inte planera in nåt mer, eller?

Hade behövat baka lite lussekatter och ngn mjuk pepparkaka också, men när ska jag hinna det?

Hjälp vad lite tid, och jag som tycker att jag planerat så bra och är ute i god tid med allting :S

Nåja Julgardinerna kommer ju vara på plats iaf, nog borde man ju klara av att baka fast man är nyförlöst... särskilt om allt annat såsom gardiner, julklappar, födelsedagsbak osv är fixat. Livet kan ju inte stanna helt, hoppas jag.


Nåja mycket att grubbla på men vad tjänar det till... det blir väl som det blir helt enkelt.


Nej, bompa och glass var det ja :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards