Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Värdelöst vetande om min vecka...

Av Emma - 26 oktober 2009 16:15

24 dagar kvar till beräknad förlossning...


Och så var det måndag och en ny vecka med massa grejer inplanerade... bara hoppas att man hinner med allt innan det blir dags att åka in till förlossningen :P


Imorgon skall det betalas räkningar, veckohandlas, strykas kläder och gardiner för att sedan avsluta kvällen med lite god mat från "stans" enda kinarestaurang hemma hos Linnea, det ser jag fram emot :)


På onsdag har Erik dagisfotografering så då gäller det att göra han snygg från morgonen (ungefär som att det skulle vara ett problem *NOT*, den killen är alltid snygg...), jag har besök hos spec.mödravården för att spika förlossningsplaneringen kl 11. Därefter tar vi en snabblunch hemma, hämtar Erik från dagis och gör vår Haparanda/Torneå tripp där vi ska avklara;


*Rajalla i Torneå

*Div småbutiker (julklappsinköp)

*IKEA

*Barnens hus (julklappsinköp)

*Candy world

*Middag på Leilani *mums*

*Storinköp på ICA maxi (+ julklappsinköp)


På torsdag blir det att städa och göra snyggt här hemma inför lördagens MEANDI party *påminner*, för på fredagen kommer nog inte orken riktigt finnas.

På fredag ska vi nämligen på lilla Ellenors begravning :(

Har pratat med J och V och de sa att de förstår om jag inte kan/vill/orkar komma dit och det känns ju iofs bra ifall jag känner att jag inte orkar, mycket kan ju ändras på dessa dagar nu när det börjar vara så nära. Men jag vill ju vara där, både för min egen och för deras skull. Skulle det nu vara så att jag känner att jag inte kommer klara av själva begravningsakten så kommer jag nog åka dit en stund innan för att krama om dem och lämna minnesgåvan iaf.


På lördag blir det som sagt MEANDI party här hemma, måste maila ut igen till de inbjudna för att kolla hur många som tänker komma. Hade funderat på att bjuda på fruktsallad men börjar överväga att bara bjuda på nån sockerkaka eller liknande för att spara lite tid och energi...


Ja som ni ser, fullt upp hela veckan... sedan är det ju den magiska månaden november. När vi går in i december kommer jag (om allt går vägen och det hoppas, tror och ber vi ju att det ska göra såklart...) vara 2 barnsmor, Erik kommer ha blivit storebror och vårat liv kommer återigen förändras åt ett håll som vi aldrig kommer kunna föreställa oss. Att få barn är nog något av det mest omvälvande man kan uppleva, det vänder upp och ner och ut och in på dig själv och hela din tillvaro. Vi längtar :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards