Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Begravning och lite annat...

Av Emma - 30 oktober 2009 18:47

20 dagar kvar till beräknad förlossning...


Har haft uppehåll på ett par dagar... har helt enkelt inte haft tid, ork eller lust att skriva i bloggen.


Idag var vi på lilla Ellenors begravning :(  Den var så himla fin och jag beundrar hennes mamma och pappa för deras styrka, hur de har hanterat hennes sjukdom och bortgång. Jag har själv aldrig varit med om något liknande och hoppas vid min gud att jag aldrig någonsin behöver få den erfarenheten eller förståelsen för vad det är de gått/går igenom. Man kan säga att man kan föreställa sig, inse att det är fruktansvärt men ändå inte vara nära verkligheten. Det är hemskt, det är orättvist och det är bara så så fel. Jag hoppas och tror iaf att Ellenor får springa runt och vara glad och frisk och att hon där hon är känner sin mammas och pappas närvaro, för så måste det ju vara.... inte kan ju ett litet barn vara helt övergivet för att livet tar slut? Jag hoppas att det är så den dagen allt är slut, att man kommer nånstans där inget kan plåga en, varken psykiskt eller fysiskt och att man känner sig omgiven av kärlek, även av dem som är kvar i livet. Förstår ni hur jag tänker?


Annars går dagarna sin gilla gång, jag räknar ner och försöker hålla mig sysselsatt. I onsdags hann jag med att:


*ta influensa vaccinet

*spika förlossningsplaneringen med min doktor från spec.mödravården

*shoppingtur i haparanda/torneå med familjen


och imorgon är det dags för MEANDI visningen här hemma... ska bli intressant att se hur många som kommer. har bjudit väldigt många så hoppas på minst 5 personer iaf :)

Dessutom ringde min gulliga mormor och bjöd oss på smörgåstårta imorgoneftermiddag/kväll *mums* Funderar på att köpa någon liten presenåt henne för det eller något. Hon har nämligen senaste åren bjudit på smörgåstårta eller middag ungefär den här tiden på året, tror det är för att det är så ont om födelsedagar i vår familj den här sidan av året så är ju en anledning så god som någon att samla familjen :). Man kanske skulle köpa en flaska god glögg eller nånting... någon som har ett förslag?


Nu ska vi gå och äta en sen middag bestående av kräm  och varmkorv med bröd. Dagen blev lite låghalt iom begravning osv. P's syster såg efter Erik medan vi var på begravningen så vi blev där en stund efteråt, sedan blev vi hembjudna till min familj på köpespizza och blev skjutsade hem därifrån för drygt en timma sen.

När Erik somnat blir det fredagsmys med film och glögg :)


Over and out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 juni 2010 14:05

denna gång för att få chansen att vinna ett libero paket :) För att läsa mer om tävlingen och för att själv vara med och tävla, kika in här: http://johannaostblom.blogg.se/2010/june/tavling-libero-1.html?_tmp=0834c3de4bbde7301c3920a923f9e25053c3f56...

Av Emma - 25 juni 2010 08:43

Jag är såååå aktiv på min blogg *ironi* Men känns som att jag hinner aldrig sitta ner och formulera saker i huvudet och ner på tangentbordet vidare till bloggen längre. Börjar jag så somnar jag nästan :P   Håller på att göra mig själv och barnen ...

Av Emma - 24 april 2010 12:30

Skriver bara ner receptet på Simons favoritmat (hittills) så jag inte glömmer bort det...   1 kycklingfilé 2 msk hackad lök 1 burk krossade tomater 2 morötter 2 klyftor vitlök 1 lagerblad rosmarin basilika 1 dl ris   Bryn kyck...

Av Emma - 17 april 2010 21:40


Jag är med och tävlar på www.tjockisbloggen.se   OBS! Bild och text nedan är kopierat från www.tjockisbloggen.se , det är alltså till den sidan ni skall skriva om ni också vill tävla    ...

Av Emma - 24 mars 2010 09:39

Kan man ju säga, har varit minst sagt turbulent här sedan slutet av januari med förberedelser inför och genomförande av dopet + massa tråkigheter som bara avlöser varandra, massor som är lite för privat för att hänga ut här på bloggen, jag hoppas bar...

Ovido - Quiz & Flashcards